Beachbar till min Mean Streak

Allt om hojen

Moderatorer: RGustavsson#1288, stefan3871, adm

Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa - In English
Användarvisningsbild
Peter 8701
Blev användare: tis 19 feb 2013, 12:58
Hemort: Karlstad

Beachbar till min Mean Streak

Inläggav Peter 8701 » sön 05 nov 2017, 18:40

Hej !

Jag kör Mean Streak och får väldigt ont i ryggen med originalstyret. Skulle vilja ha ett styre som är närmare kroppen.
Beachbar verkar vara ett okey styre. Men är det 1 tums styre man ska inhandla då? Bikeline har tumstyren. Men deras risers är nog inte vad jag vill ha riktigt. Vill ha ganska höga pullback risers. Var kan man köpa sådana?

Vore mycket tacksam för tips och råd angående styrbyte. Det som oroar mig mest är elen... :roll:

Finns det att köpa förlängningar, typ vajrar, bromsslangar och elkablar. Har du andra förslag när det gäller styren skriv gärna.

Har du gjort styr operation dela gärna med dig av dina erfarenheter och tips o råd.

Har varit ute på en Amerikans sida där dom säljer nåt "eget" beachstyre. Men jag är lite skeptisk till att beställa nåt från USA.
Det skall betalas frakt och tull, så mycket billigare vet jag inte om det blir.

Allt som rör styrbyten är av intresse. Kanske ligger du på grejer som skulle kunna passa.
Peter 8701
ASS IN THE SADDLE AND FACE IN THE WIND

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
Rico9521
Blev användare: tor 30 apr 2015, 09:04
Hemort: Kållered

Re: Beachbar till min Mean Streak

Inläggav Rico9521 » mån 06 nov 2017, 12:37

Japp. Det är 1" du skall ha. Sen finns det ju tjockare men som är 1" vid fästen och för reglage.
Ett annat alternativ är att förlänga ditt orginalstyre en decimeter på varje sida. Då kommer du längre bak. Vet att vissa bara flyttar ut sina reglage, men det är inget jag har känt för att testa.
Vet inte inte hur det är på MS, men på VN1500 CT så räcker det med att dra kablage/slangar på baksidan av stryrkronan för att det skall räcka till ett beachbar. Annars så har jag tidigare tillverkat egna vajrar på lösmeter och slangar har jag beställt från Hydroscand.
När det gäller pullback, så se till från början att det passar med hålbilden för din krona. Jag köpte ett par och insåg att det var grövre bultar på mina pullback än orginalet. Så nu får jag välja om jag skall borra upp kronan och i så fall borra upp orginalraisers och gänga om dem eller om jag skall göra på nåt annat sätt. :roll:
Rico

Hur svårt kan det vara?

VN1500 CT -03

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
Peter 8701
Blev användare: tis 19 feb 2013, 12:58
Hemort: Karlstad

Inläggav Peter 8701 » fre 10 nov 2017, 17:08

Tack för ditt svar ! Jag har haft risers 5 cm på tidigare och då dragit vajrar osv bakom kronan. Men det blev väl tight och bilprovningen påpekade det också, dock ingen anmärkning. Det finns en adepter hos BIKELINE Malmö som kanske kan hjälpa dig med problemet.
Den är avsedd för kawwa 10 mm bult kostar 226:-
Peter 8701
ASS IN THE SADDLE AND FACE IN THE WIND

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
Rico9521
Blev användare: tor 30 apr 2015, 09:04
Hemort: Kållered

Inläggav Rico9521 » mån 13 nov 2017, 21:28

Hmm... kanske värt att titta på. Tack för tipset!
Rico

Hur svårt kan det vara?

VN1500 CT -03

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Återgå till "Teknikfrågor"