Avfärd med fulltankade hojar och glada miner ifrån ST1 tappen Kungälv / Vikinggrillen (mitt emot fästningen över älven) kl 9:00.
Vi beräknar vara tillbaka till samma plats igen ca kl 16. Notera att ST1 där inte har E5 bensin om nu någon behöver tanka med den kvalitén. (så var det iaf när jag var där sist)
Vi kommer ta gamla vägen upp mot Lilla Edet vidare till Kolhättan och ta färjan över Svanesund lite efter kl 10. Där kan man haka på om man vill, men skriv det i tråden här senast kl 8:00 så att jag beställer rätt antal räkmackor.
Vi stannar för en bensträckare vid Saltkällan runt kl 11-11:20. Det passar bra att ansluta där för de som vill, t ex Skaraborgarna.
Vi beräknar anlända till Smögen 12:30;isch och där stannar vi 1-1,5h ungefär. Räckmacka ser ut att kosta 169,- i fiskbutiken.
På vägen därifrån tankar vi på Gulf i Hunnebostrand, för de som behöver, och då har vi kört ca 17 mil från Kungälv. Där finns E5 98 oktan.
Är det uselt väder eller risk för detta ställs turen in. Om detta meddelas i denna tråd senast kl 7:30 på åkdagen.
Skriv i tråden här eller på FB där den även läggs ut, om ni vill åka med och ange antal pers. så att det blir hyfsat rätt med mackorna samt att det ger lite "buzz" och sprider förhoppningsvis intresset. En död tråd här eller på FB sidan kan ge risk för inställd tur - bara så ni vet.