Rally at the Dragon TailUSA Rally 2011

Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Albie dök upp med en fråga i det amerikanska forumet efter att jag lagt en kartskiss över vår tänkta resa i detta forum i höstas. Han bor i staden Stittville i staten New York en ort som ligger 30 mil upp från Buffalo. Han ville undersöka om han kunde hänga med oss.

Albie är en trevlig prick enligt Fly och han är en profil där i det amerikanska shaptret. Han är väldigt aktiv på forumet under profilen "1700 rider". Alltid bra att ha lokala profiler med på en resa för övrigt. Man bemöts ännu mera positivt som turist om man kommer i sällskap med en infödd amerikan, antingen man stegar in på en bensinstation eller kommer inkörandes på rallyplatsen.

Jag har nu frågat om han kan ta sig till Buffalo på fredagen.

På förra årets 66 resa så "rejsade" vi genom USA utan att träffa några amerikanare, egentligen. Inte bra.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rune#1639
Inlägg: 1051
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 13:26
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Inlägg av Rune#1639 »

Här finns det gott om bilder från Rallyt

I am setting up a new account with Picasa, as i type and will allow us to load all rally photos to it. As soon as it is setup and ready to go, i will place the link and login information in this thread.

https://picasaweb.google.com/home

Username: Rallyphotos@Vulcanriders.us
Password: Vulcan2011
http://www.lillamandys.se
Bättre att tiga och låta folk tro att man är dum, än att öppna munnen och bevisa att man är det.
Kör VN2k med Cobrasystem
Rune #1639

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

37 000 :- blev nettokostnaden för min personliga del för denna touren och det får jag vara nöjd med. Det motsvarar också gott och väl prognosen jag gjorde i denna tråd den 16 aug förra året då jag antog runt 34 000. Jag var då bara lite snål med antalet dagar för hojhyra mm men annars så stämmer slutsumman ganska väl.

Det är ändå 16 000 kr mindre för min del än motsvarande ( i dagar räknat långa) charterturen utmed 66:an förra året. (även då med tillägg för boende i enkelrum)

Det blev många foton tagna ändå trots att jag tyckte jag var "sparsam" Hursomhelst, det får väl bli en slideshow i galleriet så småningom av dessa foton. Det blir dock inte av förrän till hösten som jag sätter mig framför stationära datorn.

Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Tommy2477
Inlägg: 509
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 18:30
Ort: Malmö

Inlägg av Tommy2477 »

Göran var det 37000 med kamra inköp?
Tommy 2477# VN2000 06a
Gör det som är roligt, man lever bara en gång.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Jag var i min prognos för snål med antalet dagar. 14 tot. istället för 17. Kameran ingår självklart inte.

7931:- Flygbiljett
13712:- Hojhyra
.............
21643
+ 7522 uttag i bank 2/6 - 19/7
11131
1703
.........,..
41999
- 4250 Leva i Sverige 17 dgr
...........
37749
- 680 Kvarvarande dollarsedlar i plånboken
...........
37069 :-


Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Angående KFC så finns att säga att grundaren Colonel Sanders som finns på företagets logotype inte var "colonel" (överste) på riktigt. Han fick titeln som en hedersbetygelse från staten Kentucky för insatser han gjort för delstaten. PR alltså. Han var restaurangman i grunden.

http://www.kfc.com/about/

Sanders grundade kedjan redan på trettiotalet med att öppna en restaurang i en bensinstation i den lilla staden Corbin i Kentucky. Restaurangen finns kvar i Corbin än i dag. Vi körde förbi där men landade i stället på en KFC i staden Middlesboro KY som ligger bara ca femtio km därifrån.

På sextiotalet expanderade rörelsen inom och utom USA som en franchisingkedja liknande Mc Donald

I Sverige fanns KFC i Stockholm under ett år i början på åttiotalet innan man kursade. KFC finns i Köpenhamn och kommer till Malmö inom kort på varuhuset Entre'
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd