Skaraborg ⇒ Få deltagare på våra onsdagskörningar
Kategoriregler
Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.
► Visa/Show In English
- Leif#18
- Hemort: Lidköping
Få deltagare på våra onsdagskörningar
På de onsdagskörningar som hittills är körda i år, så är det tyvärr väldigt få deltagare, ibland är jag helt ensam, och då känns det lite meningslöst att ha dessa körningar.
Nu finns det ju många anledningar till att vi inte är flera på onsdagarna, jobb, hemarbete umgås med familjen m.m.
Är det någon som har några bra idèer på hur vi skall gå tillväga för att öka intresset för våra körningar.
Kanske ändra tidpunkt ?
Lägga turen på en annan veckodag ?
Längre turer ?
Kortare turer ?
Varannan vecka istället för varje ?
Vi kanske inte är fler som åker än de som kör idag !
Ta bort de fasta körningarna och införa spontankörningar istället !
Kanske hänga på något annat gäng, kanske inte helt fel, men då tappar vi lite av VRS-andan. Men vi kan ju bli ett gäng i gänget. Det är trots allt roligare att vara delaktig i en större grupp än som vi är, 2-3 st.
Vet att det finns flera andra onsdagskörningar i stan, bl. a. från Tolsjö bygdegård, brukar vara mellan 10 - 20 deltagare.
Från Nya Stadens Torg utgår ett gäng också på onsdagar, brukar också vara mellan 10 - 20 st. även en del VRS:are åker med här.
Är det så att det är för många körningar till det antal hojåkare i området.
Hur skall vi göra ? Kom med idèer, och notera dom på denna tråd, så får vi se hur fortsättningen blir. Oavsett hur vi gör så kommer inte förändringen att ske förrän (troligen) nästa säsong.
// Leif
Nu finns det ju många anledningar till att vi inte är flera på onsdagarna, jobb, hemarbete umgås med familjen m.m.
Är det någon som har några bra idèer på hur vi skall gå tillväga för att öka intresset för våra körningar.
Kanske ändra tidpunkt ?
Lägga turen på en annan veckodag ?
Längre turer ?
Kortare turer ?
Varannan vecka istället för varje ?
Vi kanske inte är fler som åker än de som kör idag !
Ta bort de fasta körningarna och införa spontankörningar istället !
Kanske hänga på något annat gäng, kanske inte helt fel, men då tappar vi lite av VRS-andan. Men vi kan ju bli ett gäng i gänget. Det är trots allt roligare att vara delaktig i en större grupp än som vi är, 2-3 st.
Vet att det finns flera andra onsdagskörningar i stan, bl. a. från Tolsjö bygdegård, brukar vara mellan 10 - 20 deltagare.
Från Nya Stadens Torg utgår ett gäng också på onsdagar, brukar också vara mellan 10 - 20 st. även en del VRS:are åker med här.
Är det så att det är för många körningar till det antal hojåkare i området.
Hur skall vi göra ? Kom med idèer, och notera dom på denna tråd, så får vi se hur fortsättningen blir. Oavsett hur vi gör så kommer inte förändringen att ske förrän (troligen) nästa säsong.
// Leif
VRS#18,
VN 800 Classic 2004
VN 800 Classic 2004
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Som utomstående kanske jag ändå kan få tipsa om att flytta evenemanget till söndagar. Ibland fungerar kvällskörningar på vissa distrikt, ibland inte. På söndagar är förutsättningarna ganska annorlunda. Måhända passar bitarna bättre ihop då.
Vardagskvällen är kort i jämförelse med en hel lat söndagseftermiddag.
Göran
Vardagskvällen är kort i jämförelse med en hel lat söndagseftermiddag.
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- Leif#18
Svaret till Göran var ej genomtänkt, därför stryks detta inlägg, Som ni ser vidare på tråden har Göran och undertecknad rett ut det hela.
// Leif
// Leif
Senast redigerad av Leif#18 den tis 21 aug 2012, 11:32, redigerad totalt 1 gång.
VRS#18,
VN 800 Classic 2004
VN 800 Classic 2004
| Dölj inläggslänk |
- AnnSofie#7499
- Hemort: Åby Norrköping
De flesta läser forumet. Svaret till Göran visar att det var onödig läsning. Verkade vara en privatsak. Synd, för jag tyckte det var ett bra inlägg eftersom det finns samma bekymmer på andra ställen.
Ann-Sofie #7499
Åby Norrköping Östergötland
Åby Norrköping Östergötland
| Dölj inläggslänk |
- Leif#18
Kanske tog i lite i överkant. Om du tog illa upp för mitt "klumpiga svar", så ber jag om ursäkt för det, Göran, (Ibland händer det tyvärr att fingrarna far omkring på tangentbordet utan att hjärnan är inkopplad,)
Naturligtvis har alla möjligheter för att öka intresset för att få fler deltagare på körningarna ventilerats, och ett av många alternativ som jag bl.a. själv och troligen även många andra, är att byta dag.
// Leif
Göran. Du har ett PM.
Naturligtvis har alla möjligheter för att öka intresset för att få fler deltagare på körningarna ventilerats, och ett av många alternativ som jag bl.a. själv och troligen även många andra, är att byta dag.
// Leif
Göran. Du har ett PM.
VRS#18,
VN 800 Classic 2004
VN 800 Classic 2004
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Nej det är/var det inte. Jag känner inte leif personligen, vet inte ens om vi någon gång träffats men tyckte som AnnSofi att problemet var lite universellt och vet att lösningar finns. Mitt förslag är varken oförskämt eller orealistiskt. Många omöjliga åk har "flyttats" och då/där funnit en publik.Verkade vara en privatsak
Jag godkänner ursäkten och hoppas att åken kommer igång.
Göran
pS Här i Skåne fungerar söndagsåk numera och dessutom förträffligt.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- Leif#18
Jodå Göran, vi träffades i Västervik över ett glas i VRS-tältet.Jag känner inte leif personligen, vet inte ens om vi någon gång träffats
Vi får se vad VRS:arna här i distriktet har för idèer ang. onsdagskörningarnas vara eller icke vara, kanske blir som i Skåne, att vi kör söndagsturer.
// Leif
VRS#18,
VN 800 Classic 2004
VN 800 Classic 2004
| Dölj inläggslänk |
- token6551
Jag känner väl igen problemet med onsdagskörningar som inte funkar, jag la ner idén helt och hållet.
Jag tror mer på några få mera organiserade körningar, eller rent av tips om sammankomster där man träffas på plats. detta fungerar i allmänhet bättre iallafall i min region.
Risken med att försöka driva folk ur husen under hela sommaren är att man lessnar totalt och tröttnar, glöm inte bort att man inte kan tvinga någon.
Jag dras även med ett annat problem, att folk inte hittar våra körningar osv. detta beror på att Närke inte är en egen region utan ligger under Sörmlands planering, Kanske inte helt självklart i allas ögon......
Jag tror mer på några få mera organiserade körningar, eller rent av tips om sammankomster där man träffas på plats. detta fungerar i allmänhet bättre iallafall i min region.
Risken med att försöka driva folk ur husen under hela sommaren är att man lessnar totalt och tröttnar, glöm inte bort att man inte kan tvinga någon.
Jag dras även med ett annat problem, att folk inte hittar våra körningar osv. detta beror på att Närke inte är en egen region utan ligger under Sörmlands planering, Kanske inte helt självklart i allas ögon......
VN 2000
| Dölj inläggslänk |
- Leif#18
Kanske rätt väg att gå, att satsa på kvalitet istället för kvantitet, idèn tål absolut att tänka på.Jag tror mer på några få mera organiserade körningar
// Leif
Senast redigerad av Leif#18 den tis 21 aug 2012, 11:44, redigerad totalt 1 gång.
VRS#18,
VN 800 Classic 2004
VN 800 Classic 2004
| Dölj inläggslänk |
-
mathias6877
Har samma problem här uppe i Uppsala också, jättetrsit som sagt att vara själv som oftast..
| Dölj inläggslänk |
- hans1402
Samma sak i Göteborg!
Alla verkar ha varit på alla fik. För några år sedan var det stor anslutning men det verkar dö ut här också.
De enda ggr som det blir en större anslutning är när det vankas något speciellt, typ Korveldning i Gretlanda.
Kvalitet istället för kvantitet är kanske lösenordet.
Alla verkar ha varit på alla fik. För några år sedan var det stor anslutning men det verkar dö ut här också.
De enda ggr som det blir en större anslutning är när det vankas något speciellt, typ Korveldning i Gretlanda.
Kvalitet istället för kvantitet är kanske lösenordet.
Hälsningar
Hans Ekwall #1402
Vulcan Bagger # 1893
Lerum
1500 ct 2002 röd-svart den vackraste
Hans Ekwall #1402
Vulcan Bagger # 1893
Lerum
1500 ct 2002 röd-svart den vackraste