Träffar RallyAlternativ till Hojrock?

Vulcan Riders officiella åk
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska handla om träffar och körningar som är intressanta för medlemmar i mer än en region. De kan även handla om aktiviteter hos andra chapters eller internationellt.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
Martin6193
Hemort: Tungelsta

Alternativ till Hojrock?

Inlägg av Martin6193 »

Hej,

Hoppas alla har det bra. Var nere som vanligt på Hojrocken och noterar att det bara blir färre och färre medlemmar som kommer dit.
Känns som om att det blir färre hojåkare över lag som besöker hojrocken.

Min fråga är nu vad som prioriteras istället av medlemmarna?
Är det någon annan träff i samband med hojrocken eller är det någon annan anledning till att man inte besöker detta event längre?

Är det någon som har något tips på arrangemang där det samlas flera klubbar och många hojåkare? Känner att det kanske är dags att se sig om efter ett alternativ om det ska fortsätta så här.
Åker bara på 1 träff per år då jag har en grabb som jag lägger min övriga tid på, så då vill jag maxa den träffen så mycket som möjligt eftersom att jag ska "leva" på den ett tag ;)
Blir annat om några år då grabben ändå inte vill hänga med mig eller om han blir gammal nog att hänga på istället :)

Hur som helst så var det mycket trevligt att träffa dom som man träffade på hojrocken och det var dessutom trevligt att dela camp med YCC.

Ser fram emot era kommentarer!

/Martin 6193
Martin#6193
DA Stockholm

MS1600

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
ölin#3621
Hemort: Enköping

Re: Alternativ till Hojrock?

Inlägg av ölin#3621 »

Hej Martin
Jag tror att det både är vikande intresse för just Hojrock, priserna avgör, och åka hoj överhuvud taget.
Just denna helg har vi varit 50-60 st från Sverige på internationella träffen i Finland, så förhoppningsvis blir det annorlunda nästa år :-)

/Roger
"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris"

Roger Ölin #3621
VN2000

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Dennis#10397
Hemort: Holsbybrunn

Inlägg av Dennis#10397 »

Problemet för just VRS är ju att den internationella träffen (i a f de senaste åren) legat samma helg eller i väldigt nära anslutning. Så då prioriteras väl den istället.

Problemet för övriga som brukar åka till HojRock är att den tyvärr i mångas ögon blivit för dyr. Dessutom så kallar de den för just HojRock, kanske är dags att ta in lite rock i sortimentet isf (trots t ex hamnerfall & corroded)

Allt hänger ju lite på vad du är ute efter, för alternativ finns det många. Kan personligen varmt rekommendera Dacketräffen i Virserum. Riktigt bra arrangerad, billiga priser i baren, riktigt bra musik, oavsett vad man tycker om. Dock kör de inga stora band, men de som väl spelar där ger allt. Smockfullt i stora tältet på kvällen, det sjungs med, det dansas på borden och stämningen är på topp. Klubbtävlingar på lördagen som är mkt uppskattade. Dessutom kostar den bara 400:- Tor-Sön.

Men som sagt var, allt hänger på vad man är intresserad av.

Nästa år kommer också en ny träff på Gotland, som enligt rykten ska bli väldigt bra.

http://www.gotlandrideout.se

//Dennis
Dennis#10397
Dennis Kristensen
RA Småland.
VN 1600 CT

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Dennis#10397
Hemort: Holsbybrunn

Inlägg av Dennis#10397 »

Ang träffen på Gotland så vet ju du såklart detta eftersom du var i Västervik...Men andra vet ju inte ;)
Dennis#10397
Dennis Kristensen
RA Småland.
VN 1600 CT

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Martin6193
Hemort: Tungelsta

Inlägg av Martin6193 »

Gotland ride out kan ju vara riktigt nice, den tåls att tänka på. :)
Martin#6193
DA Stockholm

MS1600

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd