Teknikfrågor ⇒ Förlängda insatser till V&H Classic Bagger
Kategoriregler
Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.
► Visa/Show In English
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Förlängda insatser till V&H Classic Bagger
Hej!
Efter en säsong med mina Classic Baggers vill jag ha ner ljudet en smula. Såg på gamla forumet och på Roffes länkar att en bra idé är att svetsa på ett stycke insats till, c:a 1 dm (?) för att få bort lite på toppen. En dagsetapp på 40-50 mil med nuvarande ljud får mig att känna det som om jag varit på Stones på Ullevi i öronen.
Tacksam för svar på följande undringar:
Var köper man enklast insatserna att skarva med och vilken dimension?
Vad skall man lämpligen stoppa om dem med? Har eldat upp originalullen och är på god väg med den långfibriga "matta" som fick ersätta den.
Ha det gott!
/Stefan
Efter en säsong med mina Classic Baggers vill jag ha ner ljudet en smula. Såg på gamla forumet och på Roffes länkar att en bra idé är att svetsa på ett stycke insats till, c:a 1 dm (?) för att få bort lite på toppen. En dagsetapp på 40-50 mil med nuvarande ljud får mig att känna det som om jag varit på Stones på Ullevi i öronen.
Vad skall man lämpligen stoppa om dem med? Har eldat upp originalullen och är på god väg med den långfibriga "matta" som fick ersätta den.
Ha det gott!
/Stefan
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- RGustavsson#1288
- Forum Admin
- Kontakt:
Re: Förlängda insatser till V&H Classic Bagger
Hej Stefan,stefan3871 skrev:Hej!
Ha det gott!
/Stefan
Insatser hittar du på http://www.bikeline.se art no. 60-173 eller 60-174
Ull hittar du hos http://www.nordicracing.se/webshop/ art no. 46-51-160
Längst ner på denna sidan http://www.rolfshemsida.se/blandat.htm har jag kastat upp en bild på mina hemmagjorda insatser
Vill du sen ha det ytterligare tystare, så svetsar du in en halvmåneformad plåtbit som går 1/3 av diametern in i insatsen, jag har satt tre sådana uppdelade på insatsens längd. Nu hör jag inget avgasljud över huvudtaget vig normal landsvägsfart men det dundrar precis som vanligt när man vrider på rullen.
Senast redigerad av RGustavsson#1288 den sön 22 okt 2006, 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Hälsningar

Rolf Gustavsson #1288

Rolf Gustavsson #1288
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt: