Göran#3166 skrev:Hej.jensa #3478# skrev:Jag såg att du hade reg plåt på det stora släpet rolf.Är det lag på dettajag tänkte på detta för man ser ju knappt reg plåten på hojen när man kopplar på släpet
Om jag har förstått det hela rätt, så är ett släp efter MC = tillbehör till MC:n och ska därför inte registreringsbesiktas = ingen skylt. Men samtidigt så får du inte skymma skylten = moment 22. En polare till mig har löst det på följande sätt, hans släp skymmer skylten och han har satt dit en skylt på släpet med en tilläggsinformation under, där det står följande "tilläggsskylt till MC" han har aldrig blivit stoppad, så vi vet inte om det är OK eller ej, men det låter inte fel att göra så om släpet skymmer skylten.
Hej Göran
Det har ingen betydelse om ditt släp skymmer Mc skylten, Skall försöka att förklara detta på ett begripligt sätt.
Tänk dig att du har en person bil med ett storts släp efter och vad är det man skymmer jo bilens reg skylt och vill polisen se bilens skylt då kommer han ju att stoppa ekipaget för att se bilens reg skylt, alltså samma sak med Mc och släp, i detta fallet så har det ingen betydelse om det är tillbehör eller ej.
[/img]