TeknikfrågorLärpengar eller dumhet ??

Allt om hojen
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa/Show In English
wisslan#4649

Lärpengar eller dumhet ??

Inlägg av wisslan#4649 »

Nu känner man sig lagom korkad, i ett desperat försök att lindra abstinensen efter hojåkning, så får man väl handla roliga saker att hänga dit på hojen, så gjorde jag idag, ett nytt och kanonsnyggt bakljus, och va
f-n, när man ändå va igång, så fick det bli nya blinkers oxå, allt i sånt där modernt LED-ljus....
Hem efter jobbet, började riva befintliga prylar på bakskärmen, och kunde snart konstatera att inget annat än original passar, pga. diverse fördjupningar i skärmen, och genomföringsbussningar i metall... :(

Jaha, :roll: då är det väl bara att lägga de nyköpta prylarna i nån låda i garaget... ?

Vet någon om det möjligen kan finnas nått kit att köpa, för att liksom kunna få till nya fästpunkter på bakskärmen ??
Förmodligen en korkad fråga, men den sista dåren e ju inte född ännu. :wink:

Alternativt så får man väl lämna skärmen till en plåtslagare som kan skära ut, och svetsa dit ny plåt, och sedan lacka om hela rasket.... eller hur gör man ??

// En mörklagd Wisslan...

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Crille #4017

Inlägg av Crille #4017 »

Tyvärr så är det ju inte så ofta som universal prylar passar orginalfästena! Det brukar bli att man får göra egna eller om man har tur så kan det ju finnas o köpa nått tillbehör som gör att det nya "godiset" passar, nån sorts adapter! När det gäller blinkers så brukar det väll bli att man pluggar dom gamla hålena med nån kromgrej o sedan hittar en ny plats där man kan fästa blinkerserna på ett snyggt sett!

Det finns säkert någon här som har modifierat nått liknande som kan ge dig lite bättre tips!

Lycka till! :)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
wisslan#4649

Inlägg av wisslan#4649 »

Nu har jag jagat som en vettvilling, försökt få någon att hjälpa mig att tillverka någon form av adapter, och försökt hitta en firma som kan förkroma..... bottennapp på båda... man har tydligen alldeles för dåliga
känningar i "branchen".... :? Så jag får väl helt enkelt hitta nya användningsområden för mitt nyinköpta godis.....
Jag bokför det nu på kontot : Lärpengar.

Tack ändå Chrille, för dina lyckönskningar !! :D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
stefanswede3903

Inlägg av stefanswede3903 »

wisslan#4649 skrev:Nu har jag jagat som en vettvilling, försökt få någon att hjälpa mig att tillverka någon form av adapter, och försökt hitta en firma som kan förkroma..... bottennapp på båda... man har tydligen alldeles för dåliga
känningar i "branchen".... :? Så jag får väl helt enkelt hitta nya användningsområden för mitt nyinköpta godis.....
Jag bokför det nu på kontot : Lärpengar.

Tack ändå Chrille, för dina lyckönskningar !! :D
Tjenare Wisslan!
Vet inte om du var på mässan och såg dom ombyggda hojjarna av bröderna Bjurström från Åkersberga!? Roland och Peter är ena hejare med sina vilda ideer och skickliga händer! Roland kommer att hjälpa mig med en idee som jag haft länge och dom kan säkert hjälpa dig oxå :idea: Jag har numret till Roland på min mobil som jag glömt på jobbet, men om du ringer mig på 0706635875 imorgon fredag så kan du få deras nummer! Det skadar ju inte att kolla iaf!

/Stefan

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd