GPS och navigation ⇒ Road tracker??
Denna plats är till för information, tips, råd och andra diskussioner om GPS- och navigationsfrågor. Det kan handla om utrustning, programvaror, rutter eller andra navigationsknuta ämnen. GPX-filer med färdiga rutter får laddas upp som bilagor till inläggen. Det ska dock finnas en tydlig beskrivning av den rutt filen innehåller.
Tipps om enskilda GPS-positioner ska dock ligga på särskild plats på vår webbplats. Skicka ett e-brev till [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] så lägger han ut detta.
- Tomas#3577
- Hemort: ALMUNGE
Road tracker??
Någon som vet var man kan hitta en "road tracker" för ipad?
GPS har jag, men jag vill ha ett program som visar på en karta var jag är. Idealet vore en inscannad karta med en punkt som rör sig varefter jag förflyttar mig.
Typ som en plotter för sjöfarare men på land.
Har letat som en tok på nätet men inte hittat vad jag söker.
Microsoft hade en gång i tiden ett program som hette Auto route som gjorde precis detta.
Detta finns numera under Microsoft Bing men funkar bara på PC.
GPS e bra med rutter å hänvisning till destination men de e svårt att få en bra överblick var man e och vart man kört under dagen.
Papperskarta funkar ju i.o.f.s. men nu lever vi ju i en ny tidsålder ;o)
Hoppas på bra tips.
VN1500 Classic -98
Victory Cross Country Tour Ness #133 -13
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Re: Road tracker??
Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- Thomas#3705
finns ett program som heter Speed Tracker Free, GPS på App.store. Kolla om det inte är det du är ute efter.
//Thomas
| Dölj inläggslänk |
- Tomas#3577
- Hemort: ALMUNGE
Tack för tipsen.
Verkar som om Speedtracker kan ha den funktion jag söker.
MotionX, där framgår det inte av beskrivningen om kartorna körs online eller lokalt.
För att förenkla det hela så vill jag ha den funktion som Google Maps erbjuder men jag vill inte vara beroende av internet!! Kartorna skall Ligga i enheten!
På så sätt kan man se vart man är på en översikt. Plotting gör ju faktiskt GPSen så rutten kan sparas för senare redigering eller återbruk.
VN1500 Classic -98
Victory Cross Country Tour Ness #133 -13
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Ok, jag trodde du ville ha nåt som spelade in var du varit under dagen.Tomas#3577 skrev: MotionX, där framgår det inte av beskrivningen om kartorna körs online eller lokalt.
De flesta appar kan visa var du är.
MotionX har en funktion där du kan markera ett område du vill kunna köra offline på.
I övrigt brukar offline-kartor vara vanligast på de dyrare apparna, t.ex. Navigon och TomTom.
Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |