TeknikfrågorBättre ljud med Powershots.

Allt om hojen
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
Birre#4164

Bättre ljud med Powershots.

Inlägg av Birre#4164 »

Hej alla i höstrusket! :cry:
Jag håller för tillfället på med att "styla" om min hoj med både nya tillbehör och lite ändringar. :wink:
Min fråga är: jag har en Kawasaki 2000 VN utrustad med Powershots med tillhörande Power Commander, och har man en sådan maskin så tycker jag också att det ska låta därefter. 8)
Jag tycker för min egen del att ljudnivån på tomgången är lite väl tam. :?
Väl uppe på högre varvtal och med gaspådrag är det ganska lagom ljud.
Är där någon där ute som vet om det går eller kan tipsa mig om hur man får det att låta lite mer på tomgången utan att byta till annat system.
Jag har flera gånger på forumet sett att vår egen Rolf är en riktig klipppa när det gäller tips och olika lösningar,så jag hoppas att han läser detta och kan komma med en bra lösning. :idea:
Ser fram emot en ny och lång mc-säsong.
Hälsar en medlem som vill höras lite mer.
Birre#4164 8)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
RGustavsson#1288
Forum Admin
Kontakt:

Bättre ljud med Powershots.

Inlägg av RGustavsson#1288 »

Hej Birre,

Jo, nog läser jag allt som skrivs här.

Din fråga är inte lätt att svara på, att höja ljudet på tomgång men inte på övriga registert är inte enkelt. Då får du nästan hitta på någon typ av justerbart spjäll som öppnar och stänger självautomatist ( som spjället i en hypercharger )när du kommer ner på tomgång. Sen behöver du troligen ändra i din PC map för att kompensera för det lägre motståndet du då får på tomgång.
Fram med skissblocket och börja konstruera.
Hälsningar
Bild
Rolf Gustavsson #1288

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Birre#4164

Inlägg av Birre#4164 »

Hej Rolf och tack för ditt snabba svar.

"Fram med skissblocket och börja konstruera"
Ja det låter ju lätt! Nä skämt åsido, jag vet min begränsning så det blir att överlåta detta till någon kunnigare eller så får jag stå ut med ljudnivån som den är.
Har för övrigt precis varit inne i Malmö och tittat på Lucia-tåget
(mc-kortegen), maffigt med så många "högljudda" hojar.

"Ha de" -Birre#4164

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Crille #4017

Inlägg av Crille #4017 »

Tjena Birre!

Kolla i tidningen Allt om Mc, nr 9, sid 86! Där har du en liten bild på hur HD har gjort på sin Night Rod med en ventil i avgassystemet!
I det fallet är den väll till för o sänka ljudet på tomgången istället, men det kan ju kanske ge ideér iaf.! :D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd