TeknikfrågorELUTTAG VN1600CL 2006

Allt om hojen
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa/Show In English
kornsveden#4990

ELUTTAG VN1600CL 2006

Inlägg av kornsveden#4990 »

Vet ngn om det finns någotot förberett eluttag eller om man måste dra direkt från batteriet. Jag har ett vattentätt cig uttag med kabel. I så fall måste tanken lyftas. Vad behöver lossas för att få bort tanken i så fall?

Lennart i Vetlanda
kornsveden@hotmail.com

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
thomas#1283

Re: ELUTTAG VN1600CL 2006

Inlägg av thomas#1283 »

kornsveden#4990 skrev:Vet ngn om det finns någotot förberett eluttag eller om man måste dra direkt från batteriet. Jag har ett vattentätt cig uttag med kabel. I så fall måste tanken lyftas. Vad behöver lossas för att få bort tanken i så fall?

Lennart i Vetlanda
kornsveden@hotmail.com
Hej,
det finns två förberedda elutag. Ett under sadeln och ett inne i framlyktan. För att lyfta sadeln måste du först ta av passagerarsadeln. Den sitter med en skruv sen är det bara att dra den bakåt. Samma med förarsadeln. Problemet med eluttagen är att du inte hittar motsvarande kontakter att köpa. Du får helt enkelt byta dom mot någon annan typ av kontakt.

Jag rekommenderar att du tankar ned verkstadshandboken. Se den här tråden:

http://www.vulcanriders-sweden.org/foru ... .php?t=476
Posse est velle
#1283 Thomas A

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
kornsveden#4990

Inlägg av kornsveden#4990 »

OK tack så mycket har redan laddat ner den. Kanske behöver en säkring på strömsladden i alla fall. Tänkte dra upp ciguttaget till styret för att ladda mobilen vid långresor. Drar nog sladden under tanken om det inte är för svårt att ta bort den. Tack o bock. Ett lysande forum detta.
DB605 skrev:
kornsveden#4990 skrev:Vet ngn om det finns någotot förberett eluttag eller om man måste dra direkt från batteriet. Jag har ett vattentätt cig uttag med kabel. I så fall måste tanken lyftas. Vad behöver lossas för att få bort tanken i så fall?

Lennart i Vetlanda
kornsveden@hotmail.com
Hej,
det finns två förberedda elutag. Ett under sadeln och ett inne i framlyktan. För att lyfta sadeln måste du först ta av passagerarsadeln. Den sitter med en skruv sen är det bara att dra den bakåt. Samma med förarsadeln. Problemet med eluttagen är att du inte hittar motsvarande kontakter att köpa. Du får helt enkelt byta dom mot någon annan typ av kontakt.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
acke767

Inlägg av acke767 »

kornsveden#4990 skrev:OK tack så mycket har redan laddat ner den. Kanske behöver en säkring på strömsladden i alla fall. Tänkte dra upp ciguttaget till styret för att ladda mobilen vid långresor. Drar nog sladden under tanken om det inte är för svårt att ta bort den. Tack o bock. Ett lysande forum detta.
DB605 skrev:

Lennart i Vetlanda
kornsveden@hotmail.com
Hej,

Hej ja har dragit elutag på 800an 1500an och meanen utan att behöva lyfta av tanken. Glöm inte att säkra av bara.
Ha de
Acke

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd