Men det kan ju bli intressant att se hur dom lyckas.
Det är vad jag anser också. Många tycker nog det är ansträngt med tre - sex tusen kr för en pryl som sedan bara används fullt ut på mc turen. Men har man redan en "mottagare" (phånen) så tror jag man med intresse kommer att följa utvecklingen av detta.
Kartorna. Jag har nedladdade kartor i min TomTom Rider ( alt Zumo) som sedan fyngerar med Tyre to travel eller BaseCamp. Får man kartorna iinlagda i phånen tro? Hur tänker man här?
Verkar nog som att tjänsten ifråga istället blir "molnbaserad" vilket betyder att man bara kan "hyra in sig" för bestämda perioder, och sådant värjer jag mig personligen genom instinkt att "låsa" (låna) mig till.
Hårdvaran oroar jag mig inte för. Jag har bara en sketen 5s men många phåner av i dag kan mycket väl tävla med både Zumos och TomTom vad gäller vattentät, skärmstorlek och ljusstyrka.
Jag tror dock inte man vågar / vill utmana TomTom med något "revolutionärt", TomTom som man ju har ett mycket nära samarbete / partnerskap med på mjukvarusidan.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens