Forum för rutter, ruttplanering och navigering med Global Positioning System
Kategoriregler
Denna plats är till för information, tips, råd och andra diskussioner om GPS- och navigationsfrågor. Det kan handla om utrustning, programvaror, rutter eller andra navigationsknuta ämnen. GPX-filer med färdiga rutter får laddas upp som bilagor till inläggen. Det ska dock finnas en tydlig beskrivning av den rutt filen innehåller.
Tipps om enskilda GPS-positioner ska dock ligga på särskild plats på vår webbplats. Skicka ett e-brev till [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] så lägger han ut detta.
► Visa/Show In English
This place is for information, tips, advice and discussions on GPS and navigation issues. This can include equipment, software, routes and other navigational associated matters. GPX files with complete routes can be uploaded as attachments to posts. It should however be a clear description of the route file contains.
Tips on individual GPS positions will be on a special place on our website. Send an e-mail to the [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] so he lays this out.
Har inte haft min Zumo särskilt länge, men jag är rätt säker på att jag innan senaste uppdateringen hade en fungerande sid-meny med mediaknappar etc., men nu är den flyttad till nederkanten och bara helt vit. Är jag ensam om problemet eller finns det fler som har det?
edit: det är en 590 jag har och det finns inga uppdateringar att hämta, kanske ska tilläggas.
Det där ser väldigt konstigt ut, jag skulle rekommendera ominstallering av mjukvaran.
Det ska inte hända något med dina inställningar, rutter, platser etc men man ska ju
alltid göra en säkerhetskopia innan man pillar.
Leif Skipper
VRS #2000
Bra beslut kommer av erfarenhet, erfarenhet kommer av dåliga beslut.
Jag misstänker också att en ominstallation kan fixa det, men ville först kolla om fler hade problemet vilket skulle tyda på en bugg snarare än en olycklig installation.
Men det får bli ominstallation på söndag.
(Givetvis har jag flertalet backup'er redan )
Hej.
Min har gjort så några gånger under färd dessutom, rätt som det är så är den menyn tom.... Då får jag stänga av den helt och starta den, då finns det en meny där man kan välja vad man vill ha för knappar där. Har som sagt hänt några gånger...
Installerade om mjukvaran på både Skippers och supportens inrådan och det löste problemet.
Supporten tackade för bilden jag skickade dem och sa att de aldrig sett det förut.