Forum för rutter, ruttplanering och navigering med Global Positioning System
Kategoriregler
Denna plats är till för information, tips, råd och andra diskussioner om GPS- och navigationsfrågor. Det kan handla om utrustning, programvaror, rutter eller andra navigationsknuta ämnen. GPX-filer med färdiga rutter får laddas upp som bilagor till inläggen. Det ska dock finnas en tydlig beskrivning av den rutt filen innehåller.
Tipps om enskilda GPS-positioner ska dock ligga på särskild plats på vår webbplats. Skicka ett e-brev till [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] så lägger han ut detta.
► Visa/Show In English
This place is for information, tips, advice and discussions on GPS and navigation issues. This can include equipment, software, routes and other navigational associated matters. GPX files with complete routes can be uploaded as attachments to posts. It should however be a clear description of the route file contains.
Tips on individual GPS positions will be on a special place on our website. Send an e-mail to the [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] so he lays this out.
Hade jag inte redan haft en GPS hade jag utan tvekan provat den här: MyRoute-app
Telefon har väl alla nu för tiden. OK finns i en gratisversion som jag snarast skall prova. Kostar ju inget
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens
Jag är sponsor partner till My Route app.. men det är ingen gps app i den bemärkelsen.. Det är mer ett cloud att ladda upp din rutt till samt spela in vart du varit. Den har inte en app som hjälper dig att navigera än... Jag använder Tyre för att plotta rutten innan och sen eventuellt om jag avviker my route för att spela in vart jag åkte men navigerar med min TOMTOM
Nej du.. nu hade jag fel.. jag kunde ladda upp rutter och sedan öppna dem i gratis navigationen Sygic.. så då gör man om telefonen till en gps.. hade missat den utvecklingen!
richaud#1357 skrev:Jag är sponsor partner till My Route app.. men det är ingen gps app i den bemärkelsen.. Det är mer ett cloud att ladda upp din rutt till samt spela in vart du varit. Den har inte en app som hjälper dig att navigera än... Jag använder Tyre för att plotta rutten innan och sen eventuellt om jag avviker my route för att spela in vart jag åkte men navigerar med min TOMTOM
Hej, en liten nyfiken fråga, vad innebär det att vara "sponsor partner". Är själv en jättenöjd användare.... [WHITE SMILING FACE]
Hälsningar,
Anders