HojsnackSadelkomfort Vulcan S 650

MC-relaterade diskussioner. Övrigt behandlas i "Ordet är fritt"
Kategoriregler

Här kan du lägga upp trådar och göra inlägg om allt hojsnack som inte hör hemma i någon annan kategori. – Men det måste vara hojrelaterat!

► Visa/Show In English
Kaori#11759
Hemort: Piteå

Sadelkomfort Vulcan S 650

Inlägg av Kaori#11759 »

Det blev en Vulcan S 650 som första hoj eventuellt, fast jag har inte fått så många mil på den då jag övningskörde en Mean Streak före jag tog kortet. Sökt runt på internet hyfsat mycket efter recensioner och dylikt, verkar som den grövre majoriteten är av åsikten att sadeln från fabriken är väldigt hård, och de flesta byter ut mot eftermarknads. Tyckte väl att det stämde efter de få turerna jag hunnit med innan säsongen tog slut här uppe, så jag har funderat på att byta ut den till nästa sommar då det blir att köra betydligt mer iom att kortet är kirrat. De ligger på en lagom slant, så jag hör gärna åsikter om folk har bytt ut dem, och mot vad isåfall, så man kanske får det lättare att göra ett val. Den tillfälliga lösningen var en uppblåsbar som sitter ovanpå, men det gör inte skillnad nog, och ser lite fel ut samtidigt också.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Ewa # 6880
Hemort: Hindås

Re: Sadelkomfort Vulcan S 650

Inlägg av Ewa # 6880 »

Hej. Jag är inne på min andra Vulcan S nu. Körde 4000 mil på den första och börjar nu närma mig 2000 på denna. Jag har kört originalsadel hela tiden och har inte haft behov av att byta. Tycker att den absolut håller måttet både för långa körningar och kortare dagsturer. Tänker att pröva ett tag innan du byter ut den. Grattis till en underbar hoj !!
Kawasaki Vulcan S

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd